Tegoroczne wakacje, które właśnie dobiegły końca, dla wielu były pierwszą okazją do udania się w zagraniczną podróż od ponad 2 lat. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora z travel-tech we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia, przyjrzała się zwyczajom Polaków, jakie towarzyszą nam na pokładzie samolotu. Wyniki badań wskazują, że lot jest doświadczeniem stresującym dla ponad 20% z nas i aby go zniwelować, sięgamy po różne rozwiązania.
Okazuje się, że przedstawiciele pokolenia Z (18-24 lata) znoszą go najmniej dotkliwie – zamiast sięgać po środki uspokajające 50% z nich czyta lub ogląda, 30% śpi, a 20% rozmawia ze swoim sąsiadem. Tym, co najbardziej ich irytuje (20%) to hałas płaczących dzieci, który co ciekawe dla seniorów (60-65%) jest najmniej dotkliwy (6%). Jednogłośnie hałaśliwy pasażer jest czynnikiem numer 1, który potrafi uprzykrzyć czas lotu. Co oglądamy, czy jesteśmy otwarci na rozmowę z sąsiadem i jakie trofea najczęściej przywozimy z urlopu – o tym mówi najnowszy raport Kiwi.com.
Wraz z wprowadzeniem szczepionek i wznowieniem lotów przez linie lotnicze, zaufanie do podróży wzrosło i wielu z nas udało się na zagraniczne wakacje samolotem. Niektórzy właśnie w te wakacje po raz pierwszy od ponad 2 lat wsiedli na pokład samolotu, by dotrzeć w wymarzone miejsce.
Podróż samolotem – jak ją znosimy?
Wyniki badania przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com pokazują, że mimo iż doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne – ponad 50% Polaków oraz 82% mieszkańców największych polskich miast ma je za sobą – to dla wielu jest ono dość stresujące (ponad 20%).
Większość z nas szuka ukojenia w rozrywce dostępnej na pokładzie lub we własnych zasobach, a także we śnie, niektórzy sięgają po środki uspokajające – około 17% respondentów w przedziale wiekowym 35-44 lat sięga po to rozwiązanie. Dla porównania pokolenie Z (18-24 lat) nigdy tego nie robi. Zamiast tego 50% z nich ogląda filmy i czyta książki/prasę, a niemal co trzeci spędza czas na drzemce.
Sen to środek, po który sięga znacznie więcej mężczyzn (17%) niż kobiet (10%).
A jeśli rozrywka, to jaka?
Okazuje się, że ponad 30% kobiet i mężczyzn chętnie rozmawia i inicjuje kontakt ze swoim sąsiadem. Wyniki badania Kiwi.com pokazują, że najbardziej towarzyskimi pasażerami są przedstawiciele 40 i 50-latków (37%).
Najchętniej sięgamy po rozrywkę – ponad 50% z nas czyta lub ogląda. Mężczyźni preferują filmy akcji (24%), po które sięga jedynie 11% kobiet.
Do najpopularniejszych gatunków, które najczęściej wybieramy należą: komedie, filmy akcji i filmy romantyczne. Z kolei wyjątek stanowią horrory i thrillery – 10% przedstawicieli pokolenia Z sięga po nie w pierwszej kolejności.
Co nam najbardziej przeszkadza w trakcie lotu?
Raport Kiwi.com wskazuje, że hałaśliwy pasażer to zdecydowanie czynnik numer 1, który potrafi dotkliwie uprzykrzyć podróż w wymarzone miejsce (38% kobiet i 34% mężczyzn).
Wielu z nas (15%) narzeka na zbyt mało miejsca, z kolei około 20% generacji Z dotkliwie odczuwa hałas płaczącego dziecka.
Polscy podróżujący są znani z salwy oklasków po zakończonym locie – okazuje się, że jest ono irytujące jedynie dla 5% z nas.
Podróżnicze trofea, czyli co najczęściej przywozimy
- Magnesy na lodówkę – to zdecydowanie najczęściej wybierany przez nas souvenir z odbytejp odróży – 58% kobiet i 47% mężczyzn.
- Wyniki badania na zlecenie Kiwi.com pokazują, że średnio co 3 z nas chętnie przywozi rzeźby, ceramikę, malunki np. ręcznie wykonane.
- 35% mężczyzn stawia na alkohol, a 32% kobiet kupuje słodycze.
Jesteś przed urlopem? – postaw na październik
Wysoki popyt, wzrost cen paliw i inflacja prawdopodobnie wpływają na wzrost cen lotów. Bilety z Polski w lipcu były o 43% droższe niż wiosną. Osoby planujące urlop jesienią mogą liczyć na loty w dużo niższej cenie.
Bilety we wrześniu są średnio o 21% tańsze (średnia cena około 110 euro), natomiast w październiku i listopadzie cena spada o 32,6% w porównaniu do lipca i sierpnia (średnio 89 euro).
Leave a Reply